اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس تأکید کرد: سهولت دسترسی به حرم مطهر سیاست اصلی حمل ونقل شهری

  • کد خبر: ۱۳۰۰۵۶
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
شهردار مشهد مقدس تأکید کرد: سهولت دسترسی به حرم مطهر سیاست اصلی حمل ونقل شهری
سیدعبدا... ارجائی از زمان تصدی مسئولیت شهرداری مشهد تا امروز سه بار با مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار کرده و در این دیدار‌ها گفتگو‌های مفصلی را درباره مباحث فرهنگی شهر رقم زده است.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز، دیروز هم سکان دار شهرداری مشهد همراه با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و شماری از مدیران فرهنگی شهرداری مشهد به مدرسه عالی نواب رفت تا با مدیران مدارس علمیه مشهد گپ وگفتی صمیمی داشته باشد.

به گزارش شهرآرا، ارجائی در این نشست با بیان اینکه شهرداری مشهد با بیش از ۳۰هزار خادم شهری به صورت شبانه روزی و با تنوع کاری بسیار، به صورت یک ابرسازمان حدود سیصد خدمت به مردم ارائه می‌کند، اظهار کرد: هر شهری یک دلیل پیدایش دارد و فلسفه شکل گیری مشهد نیز نه عارضه‌ای طبیعی یا معدن وکارخانه، بلکه وجود مضجع منور امام هشتم (ع) است.

وی با تأکید بر اینکه از این شهر به عنوان شهری نوجوان یاد می‌شود که جمعیت‌پذیری آن به برکت حرم مطهررضوی است، ادامه داد: این شهر پیرامون حرم مطهررضوی شکل گرفته، اما در سال‌های گذشته کانون کالبدی و معنوی شهر از این حرم جدا شده است. در واقع شهری می‌سازیم که در گوشه‌ای از آن حرم مطهر نیز وجود دارد. بنابراین، توسعه امروز شهر مشهد باید به سمت شرق سوق داده شود.

شهردار مشهد فرهنگ‌سازی دراین زمینه را با کمک و پشتیبانی نخبگان علمی به ویژه فرهیختگان حوزه علمیه امکان پذیر دانست و گفت: تا پایان امسال پنج پهنه از هفت پهنه دیگر مشهد دارای طرح تفصیلی می‌شود که در واقع بعد از دو دهه، اقدامی بزرگ در حوزه شفاف سازی موضوع «زمین» خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمل ونقل شهری اشاره کرد و با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهر دست کم به ۵هزار تاکسی جدید نیاز است، ادامه داد: از سوی دیگر، هرچند در چهار سال گذشته فقط ۱۸۳اتوبوس جدید به شهر اضافه شده، در یک سال گذشته ۱۴۰دستگاه به این ناوگان افزوده شده است. در این راستا برنامه داریم این تعداد اتوبوس نوسازی شده تا پایان دوره به هزار دستگاه برسد تا ناوگان اتوبوس رانی شهرمان در مجموع ۲ هزارو ۳۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشد.

ارجائی با تأکید بر اینکه آسان سازی دسترسی یکایک افراد جامعه به حرم مطهررضوی باید اصلی‌ترین سیاست حوزه حمل ونقل عمومی باشد، ادامه داد: چندین سال است که برای حرکتی جدی در قطارشهری مشهد هزینه نشده است. البته اگر در گذشته دورتر برای قطارشهری هزینه نمی‌شد، امروز مشهد قفل شده بود.
وی اتصال ریلی فرودگاه شهید هاشمی نژاد، ایستگاه راه آهن و پایانه مسافربری امام رضا (ع) به حرم مطهررضوی را از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری خواند و ابراز خرسندی کرد: واگن‌های خط ۳ با هزینه ۹۰۰میلیارد تومان تأمین شده است و امیدواریم به زودی قرارداد خرید ریل‌های این خط نیز امضا شود.
وی همچنین به وضع فرهنگی شهر اشاره کرد و افزود: وقتی همه شهر حرم است، نباید سیره و اخلاق رضوی را به حرم مطهر محدود کنیم؛ بنابراین باید رفتار مردم همانند زمانی باشد که در این مکان مقدس حضور دارند. گسترش و انتقال رفتار و سیره رضوی در شهر نگاه شهرداری است و در هر جای آن باید خادم زائران امام رضا (ع) بود.

حال زیر پوست اجتماعی شهر خوب نیست

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست با اشاره به وجود دو دیدگاه انقلابی و غیرانقلابی در فرهنگ شهری، گفت: حال زیر پوست اجتماعی این شهر خوب نیست و باید به مسائل فرهنگی هنری پرداخت. در‌واقع باید رأفت و مهربانی امام رئوف را در مشهد گسترش داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان کنشگری فرهنگ دینی را ضروری خواند و افزود: مسجدمحوری ازجمله کار‌هایی است که می‌تواند به مدارس علمیه کمک کند، زیرا ایجاد شبکه‌های قوی برای حل مسئله لازم است.
وی بر حضور روحانیت دغدغه‌مند با ارائه مباحث دینی و تقویت و هدایت جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان به سمت خدا و دین داری تأکید کرد.

مدیریت شهری آماده همکاری با مدارس علمیه است

مشاور شهردار مشهد نیز در ادامه این نشست با اشاره به آمادگی شهرداری مشهد برای رفع امور مربوط و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مدارس علمیه، گفت: باید به این سمت رفت که هر مدرسه علمیه بتواند به صورت منطقه‌ای در مدیریت فرهنگی نقش آفرینی کند. ازاین رو شهرداری آماده بهره مندی از ظرفیت مدارس علمیه در مدیریت مسائل دینی و فرهنگی شهر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مقامی با بیان اینکه امروز مدیریت با حضور افرادی انقلابی در شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام می‌شود، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری این شهر پرداخت و گفت: مسئولیت تدین و دین داری مردم به عهده روحانیت است و تربیت طلبه‌های دغدغه‌مند به نظام، مردم و انقلاب اسلامی، در کنار خط و مسیر دولت انقلابی کنونی باید ادامه یابد و با همدلی و همکاری این راه تداوم داشته باشد.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد از برنامه‌های در دست اقدام برای حاشیه شهر خبر داد و افزود: این برنامه‌های برای مقابله با اقدام‌های نامناسب گذشته انجام می‌شود. ازاین رو شهرداری به صورت جدی دراین زمینه پیگیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->